2e verslag - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Jorien Vos - WaarBenJij.nu 2e verslag - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Jorien Vos - WaarBenJij.nu

2e verslag

Door: Jorien

Blijf op de hoogte en volg Jorien

15 April 2017 | Bonaire, Bonaire

Het is alweer een aantal weken geleden dat jullie iets van mij hebben vernomen, dus heb ik de tablet maar eens ter hand genomen.
Allereerst weer heel hartelijk dank voor alle lieve reacties. Het is een genot om die allemaal te lezen.
De reden dat ik zo weinig laat horen is dat ik de dingen nu heel anders ervaar dan in een vakantie. Omdat je hier woont doe je ook de alledaagse dingen en vooral in de behoorlijk laag tempo Jullie zitten natuurlijk niet te wachten op de mededeling dat ik naar de wasserij bent geweest en naar de supermarkt of dat ik mijn straatje heb geveegd. Niet echt interassant. Maar ik maak ook heel leuke dingen mee.
Zo heb ik mijn PADI duikdiploma gehaald. Ja, hoe ouder hoe gekker. De theorie viel ook niet mee, ik deed het samen met een meisje van 23 en die had er ook moeite mee, dus dat deed mij deugd. Maaaaaar: ik heb het en ik mag nu tot 18 m. diep duiken. En dat is voor mij diep genoeg. Snorkelen doe ik tussendoor ook nog.
Intussen heb ik ook allerlei leuke, hartelijke mensen ontmoet. Je hoeft 's-avonds maar ergens heen te gaan aan de boulevard en je hebt aanspraak. Vooral het contact met de Bonairianen vind ik fantastisch. Het zijn zulke vriendelijke mensen.
Elke maandag maak ik met een wandelclubje een mooie 2 uur durende wandeling door de natuur. Als ik 's morgens vroeg wakker ben, wat nogal eens gebeurt, dan maak ik zelf een flinke wandeling. Door de temperatuur beweeg je niet zoveel en als je alleen maar op je scootertje rondtoert en in je hangmat hangt groei je langzaam dicht. Ja, ik heb het zwaar hier!!!!!!
Zoon Bas is 3 weken geweest en dat was knotsgezellig. Best stil toen hij weer weg was.
Al met al verveel ik mij nog steeds niet en verlang ook niet naar Nederland, integendeel. Ik hoop wel dat met jullie allemaal alles goed gaat en dat jullie eindelijk ook een beetje mooi weer krijgen, dan kunnen jullie weer de tuin in of de boot. Het maakt niet uit, als het maar buiten is.
Tot zover heel veel liefs en warme groeten van Jorien uit Bonaire.

  • 15 April 2017 - 15:57

    Rina:

    Hoi Jorien,
    Super van je dat je je duikdiploma hebt gehaald. Er is nu natuurlijk meer te zien dan met snorkelen. Het is stoer maar ook wel leuk om nu de mogelijkheid te hebben de wateren van Bonaire te verkennen. Als er veel mensen speciaal voor het duiken komen moet je er over kunnen meepraten toch? Nou, met contacten leggen zul je geen moeite hebben en leuk dat je nu in dat loopgroepje zit. Kunnen de dames/heren ook nog iets vertellen over hun eiland?
    Heerlijk om op een wat lager tempo te leven want dan kan je er lang van genieten.
    Bij ons is het weer niet zo best dus lezen we met afgunst dat het bij jou zo lekker warm is.
    Tot de volgende keer Jorien en nog veel plezier daar!,
    Groetjes van Rina

  • 15 April 2017 - 19:47

    Henk:

    Hoi Jorien,

    Wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    Gefeliciteerd met je duikdiploma; knap van je!
    Ga je nu vervolgens je motorrijbewijs of je zweefvliegdiploma halen?
    Gekheid natuurlijk. Aan je reactie te merken heb je dus een hele goede keus gemaakt.
    Wij maken ons ondertussen op voor de opening van het vaarseizoen volgende week.
    Ik vind het erg leuk om van je lotgevallen te horen via deze website.
    Ga lekker verder genieten!

    Groeten van Henk

  • 16 April 2017 - 10:04

    Inez:

    Dag lief zusje, ik ben er pas achtergekomen dat je je verhalen en ervaringen achter de ezeltjes hebt geschreven. Voor al jouw vrienden en bekenden ontzettend leuk. Gelukkig hebben wij op onze eigen manier contact met elkaar waardoor ik weet dat het helemaal goed met je gaat. Helemaal leuk (voor mij) dat ik in gedachte voor me zie hoe je naar bijv. Edenbeach rijdt, naar AH of "onze" supermarkt in het centrum enz. Lief meisje, blijf genieten van het heerlijke Bonaire, de vriendelijke bevolking en alles meer. PS Vandaag, 1e paasdag us het kouder dan afgelopen kerstdagen en morgen in het noorden hagel en natte sneeuw! Waarvan akte!
    Tot volgend bericht.
    Liefs van Peter en je zus.

  • 18 April 2017 - 11:42

    Agnes Van Egmond:

    Hee Jorien,
    Gezellig om van je te horen. Hier net de paasdagen achter de rug. Vandaag nog een dagje vrij en morgen mag ik weer werken. Maar ik begrijp dat jij je geheel niet verveelt daar in dat heerlijke aquarium. En ja tot 18 meter diep is wel heel wat. Hier is het fris maar het zonnetje schijnt. Bij ons gaat alles zo'n beetje als vanouds. Geen spannende verhalen over de kids. Rynke gaat vandaag beginnen met werken en Rheno is naar de KDV. Dan kan hij met andere leeftijdgenootjes spelen en sociaal leren zijn. Want ja, dat weet jij ook wel, 1 kind hoeft niet te delen. Mijn hele fanclub is aan het werk en Hans geniet van zijn kranten, puzzels en boek. Ik werk en sport en in mijn vrije tijd lees ik veel. Ik begrijp dat jij je makkelijk aansluit bij de bonairianen. Heerlijk voor je dat je gezellig wat tijd met hen kan doorbrengen en mee kan genieten van hun belevenissen. Ik zou zeggen, geniet nog even van het leven daar. Tot de volgende keer.
    Liefs Agnes

  • 01 Mei 2017 - 16:37

    Anita:

    Hallo Jorien,
    Een beetje late reactie maar fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, gefeliciteerd met je duikdiploma knap hoor. Hier gaat alles zijn gangetje. Ben wel jaloers op het weer bij jou hier nog steeds niet erg mooi weer. Geniet ervan en tot de volgende keer.
    Liefs,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorien

Actief sinds 24 Feb. 2017
Verslag gelezen: 1047
Totaal aantal bezoekers 2588

Voorgaande reizen:

12 Maart 2017 - 07 September 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: